e-Gulden Vriend

10-07-2020

Beste Redactie van Blue Tiger Studio's / Cafe Weltschmerz / Een oorlog reeds verloren / Een nieuwe Wereld / De Ommekeer / Ongehoord Nederland / Jenssen / individuen die zich inzetten voor een alternatief geluid.


Met veel plezier consumeer ik zo veel mogelijk van het materiaal dat jullie kosteloos ter beschikking stellen. Wat een prachtige tijd leven we nog in, dat deze informatie nog altijd beschikbaar is. 


Vrij recent werd een oproep gedaan op een aantal van deze kanalen om mee te denken naar hoe nu verder, want die prachtige tijd waarin we ons momenteel bevinden wordt sinds enige tijd meer bedreigd dan ooit tevoren. De dreiging was er al wel een tijdje natuurlijk, maar sinds de gangbare media de nadruk van de berichtgeving toewijd aan het Corona-virus is deze bedreiging wat mij betreft een paar gradaties toegenomen. Ik begrijp de schreeuw om hulp dan ook volledig en wil jullie met mijn achtergrond dan wijzen op de manier waarop ik denk een bijdrage te kunnen leveren aan een samenwerking waar de wakkere mensen beter van kunnen worden.


Ik kan mijn verhaal enorm uitweiden en ben daar zeker toe bereid, maar gezien de oproep recent zo massaal gedaan werd lijkt het mij zaak om mijn woorden beknopt te houden, want de hoeveelheid suggesties zijn vast enorm groot zijn, dus dan is het wel zo makkelijk als er kort en bondig wordt gesproken.


Mijn suggestie voor de betreffende redacties om het vriendenprogramma van e-Gulden EFL, Bitcoin van Nederland, te omarmen. Via dit vrienden programma deelt stichting e-Gulden foundation nog zo'n 4.000.000 e-Gulden EFL uit, dit heeft een waarde zo ergens tussen de 200.000 en 400.000 euro. Via https://EFL.nl kan iedere redactie een e-Gulden EFL verkrijgen. Dit adres kan men vervolgens gebruiken om op https://e-gulden.org/index.php/vrienden_van_de_e-gulden de stappen te doorlopen om vriend te worden van e-Gulden EFL. Een extra uitleg voor het doorlopen van deze stappen kan men vinden op: https://www.youtube.com/playlist?list=PLG7_K1q4p8SUw4YJdzSbEE3Y6lCn1Cm2x


Nadat dit adres is aangemaakt kan iedere redactie een instructie video maken voor zijn kanaal waarin hij de volgers oproept om vriend te worden van e-Gulden EFL. De bedoeling is vervolgens om hierbij het vrienden adres te vermelden van de betreffende redactie, zodat deze nog eens extra beloond wordt. 


Ik zie dat er bij een heleboel groeperingen steeds weer een bankrekening nummer gebruikt wordt als er wordt gevraagd om het doen van een donatie, ik heb sommige ook al wel eens een donatie in euro's doen toekomen, maar ik ben al jaren overtuigd dat werkelijke verandering ook betekend dat we het geld wat we gebruiken veranderen. Ik ben me er van bewust dat het speculatieve karakter van e-Gulden EFL voor een aantal een probleem zal zijn, maar het huidige geld systeem is nu eenmaal speculatief. Ik stel ook direct dat e-Gulden EFL wat mij betreft niet de eindoplossing is voor ons geld probleem, maar het is wel een werkbare oplossing die vandaag gebruikt kan worden. Indien het verhaal succesvol kan worden uitgelegd kan er op die manier een heleboel kennis worden overgedragen en bovendien ook praktijk ervaring. Want, praten over verandering is leuk, maar daadwerkelijk veranderen, daar moet je ook iets voor DOEN.


Ik hoop dat slechts 1 van de partijen de draad oppikt en de anderen mee over de streep trekt, het is natuurlijk altijd moeilijk om de eerste te zijn die een stap zet. Hoe komt het over op de kijkers als er ineens "reclame" gemaakt gaat worden? Laat ik mijn gevoel uitspreken dat kansen die er zijn zo veel als mogelijk benut dienen te worden. e-Gulden EFL heeft geen politieke kleur, heeft geen voorbestemd doel en geeft geen invulling aan hoe de gebruiker met zijn bestaan moet omgaan, wel heeft het een groep volgers die sinds een geruime periode aangeeft dat ze graag een discussie over geldcreatie aangaan en een probleem zien in de corruptie die het gevolg is van het monopolie op schuldcreatie.


Het kan volgens mij weinig kwaad om bekend te maken dat het voor volgers mogelijk is om vriend te worden van e-Gulden EFL, maar dat is natuurlijk aan iedere individuele redactie om dit te bepalen. Laat ik nogmaals melden dat ik meer dan bereid ben om toe te lichten hoe ik al jaren een invulling geef aan mijn leven zonder bankrekening. Als mijn beperkte succes een bedrage kan leveren om mensen te motiveren ben ik beschikbaar om nogmaals mijn motivatie voor keuzes uit het verleden toe te lichten. Natuurlijk is e-Gulden EFL niet het eindstation, maar gezien de huidige situatie mogelijk wel een uitstekend tussen station.


Voor vragen over e-Gulden EFL, de Bitcoin van Nederland met 21 miljoen eenheden in circulatie en een huidige prijs van ongeveer 5 eurocent per stuk, kan u ook terecht op https://e-gulden.org en de bijbehorende communicatie kanalen, voor vragen aan mijzelf kan u reageren op deze e-mail.


Met vriendelijke groet,


Liberlander Yoshi Livo